Organisatie

logo-paarsAls goedwillende groep van ouders loop je er al snel tegenaan dat je een rechtspersoon moet worden. Als je subsidie aanvraagt bij de overheid, moet je een “iets” zijn. Als je sponsors benadert, krijg je de vraag, hoe de verantwoordelijkheden zijn geregeld. Als je een overeenkomst afsluit, moet duidelijk zijn wie dat mag ondertekenen.
Met andere woorden, je moet je als groep enthousiaste ouders ook nadrukkelijk bezig houden met een aantal formele zaken. Wij hebben er voor gekozen om ons te organiseren als een stichting. Elke toekomstige bewoner is via één persoon rechtstreeks vertegenwoordigd in het bestuur van de Stichting Droomhuis.

De zorg voor de bewoners zal verleend worden door Syndion.
Wij zijn ervan overtuigd dat we in Syndion een meedenkende zorgaanbieder gevonden te hebben waarmee we goed kunnen samenwerken. Met de realisatie van het Droomhuis willen we de zorg voor onze kinderen overdragen maar toch zeer betrokken blijven.

Voor de realisatie van een stuk sociale huisvesting, is Woningstichting Volksbelang bereid gevonden om de 12 appartementen te realiseren. Met enthousiasme en betrokkenheid laten zij zien dat ze het Droomhuis een warm hart toedragen. Behalve de medewerking van Woningstichting Volksbelang is ook de inzet van de gemeente Wijk bij Duurstede nodig, vooral in de sfeer van ruimtelijke ordening, vergunningen, en WMO. De gemeente is zeer betrokken bij het Droomhuis en steunt ons initiatief van harte.