Een dagje brainstormen met elkaar over het Droomhuis

En schilder je droom maar eens op een doek. Een dag georganiseerd voor de ouders/verzorgers door Perry van Niekerk van VNM (www.vnmconsult.nl) met als doel 'Samen'. Een intensieve en bijzondere dag waar veel mooie uitspraken en schilderijen uit voort kwamen.

Op een prachtige locatie tussen Wijk bij Duurstede en Amerongen kwamen de ouders van Stichting Droomhuis bij elkaar op een cursusdag georganiseerd door Perry van Niekerk van VNM om met elkaar 'samen' te beleven en weer te geven. Wat ons te wachten stond wist nog niemand. Toen Perry met schildersdoeken, penselen en grote potten verf aan kwam zetten werd er hier er daar wat verbaasd gekeken en gegrinnikt. Na een kennismakings rondje met Perry moesten we aan de slag.

De opdracht was: 'Wat is er na het Droomhuis of hoe zie je het droomhuis als het klaar is?' En probeer dat maar eens op het doek te zetten. En…. Perry zei ook nog eens: 'We gebruiken de penselen niet! We gaan lekker met onze handen werken' Grote hilariteit. Maar ja, wat dan… Zo'n groot wit vlak. Zoveel gedachten, dromen…. hoe …. ziet …. het … er … straks …. uit? Iedereen ging na een kleine of grote pauze aan de slag.

Perry liep tijdens het schilderen langs en vroeg hier en daar wat. Rake vragen soms. Even slikken of even lachen en dit gevoel weergeven op het doek. Wat een gezellige en creatieve bedoening. We kregen een half uur! Daarna zouden de schilderijen besproken gaan worden. Iedere schilder mocht vertellen over zijn of haar creatie en wat ermee bedoeld werd.

Tijdens de uitleg stelde Perry wat vragen aan de groep waar zeer eerlijk en soms ook emotioneel op werd gereageerd. Want ja, je spreekt toch uit dat je kind de deur uitgaat. Op zichzelf gaat wonen. En dat moet goed zijn! Maar wat is goed? En is dat hetzelfde voor iedereen? Wijzen de neuzen dezelfde kant op? Perry is een meester in zijn vak en liet ieder zijn gedachten uiten.

Toen we met elkaar zo heerlijk aan het brainstormen waren over de kunstwerken werd het SAMEN goed weergegeven. En we besloten dat als het Droomhuis klaar is onze kunstwerken in een collage zouden worden opgehangen. Na de bespreking, de tijd was omgevlogen, nog even een hapje en een drankje en nog wat napraten. Iedereen was moe, maar wel lekker moe! Voldaan over onze fantastische dag waar we over uitspraken dat dit zeker niet de laatste keer moest zijn. En daar was Perry het mee eens!

Foto's van de Gezondheidsmarkt Foto's van de Gezondheidsmarkt