Wijks College van B&W op bezoek bij een ouderinitiatief

Burgemeester Guus Swillens en wethouders Jan Burger en Aukje Boer wilden wel eens weten wat ze zich nou voor moeten stellen bij een kleinschalig wooninitiatief. Daarom zijn ze samen met een aantal ouders (Jan, Ferry en Richard) van Stichting Droomhuis op bezoek gegaan bij een bestaand ouderinitiatief, namelijk De Ark in Bavel.

De gemeente steunt ons initiatief van harte. Om verschillende procedures rond te krijgen, is die steun ook hard nodig. Betrokken bestuurders wilden nu ook wel eens een beeld krijgen van een ouderinitiatief. Wij kregen een gastvrij onthaal bij De Ark. Hier wonen 5 dames, met één of meerdere handicaps. De burgemeester en de wethouders kregen een goed beeld wat er allemaal komt kijken bij zo'n ouderinitiatief. Bijvoorbeeld dat je een grote hal nodig hebt, om de rolstoelen weg te zetten. En de tuin moet veel vlakke bestrating hebben, om in je rolstoel toch lekker met zijn allen van het zonnetje te kunnen genieten. 'En waarom is de keuken toch zo groot?', vroeg Guus Swillens. 'Dan kunnen de bewoners er bij staan als we eten klaar maken. Eten klaarmaken is gewoon een belangrijke activiteit voor de bewoners'.

Nadat Aukje Boer in de snoezelruimte even de gemeenteperikelen kon loslaten, gingen wij allen weer huiswaarts. Een bijzondere dag. Dat een burgemeester en twee wethouders hun zondagmorgen willen besteden aan zo'n bezoek, ervaren wij als een stevig steuntje in de rug.

Wijks College van B&W Wijks College van B&W Wijks College van B&W